05 February 2012

Bits of jazz

For some reasons (moving house among others) I haven't blogged so much on the last 2 months. Back to normal (or so) I've realized I have several unblogged drawings I'd like to share. For example this series of drawings made in two jazz concerts I had the opportunity to attend last november.

The first one was a concert of Flavio Boltro on trumpet and Danilo Rea on piano, with opera arias revisited in jazz key.
Jazz #01 Boltro & Rea Jazz #02 Boltro & Rea Jazz #03 Boltro & Rea Jazz #04 Boltro & Rea Jazz #05 Boltro & Rea Jazz #06 Boltro & Rea Jazz #07 Boltro & Rea Jazz #08 Boltro & Rea Jazz #09 Boltro & Rea

The second one had two parts: first, Giovanni Guidi on piano...
Jazz #10 Giovanni Guidi Jazz #11 Giovanni Guidi

...and second, the Conservatori del Liceu Big Band with Jere Laukkanen. Jazz #12 BIg Band Liceu Jazz #13 BIg Band Liceu Jazz #14 BIg Band Liceu Jazz #15 Big Band Liceu

13 comments:

  1. oh.. your works are so amazing! and inspiring! great work! :)

    ReplyDelete
  2. Vaya producción...Por cierto los ultimos son cojonudos... Los demas tambien, pero estos ultimos especialmente...

    ReplyDelete
  3. great takes, Miguel!
    its always a big pleasure to revise your sketches.

    ReplyDelete
  4. I could hear the sound!

    ReplyDelete
  5. De acuerdo con Sagar en lo referente a los últimos, aunque me encanta esa niña que toca la flauta por ahí en medio.

    ReplyDelete
  6. pues yo me quedo con la tercera hoja, el piano y sobre todo el trompetista que esta en la parte de abajo, genial, además le das a todo, pluma rotulador pincel, todo es jazz en tus manos!!!
    si las esperas son para esto merecen la pena!!!

    ReplyDelete
  7. estão BRUTAIS!!!
    És uma enciclopédia Miguel

    ReplyDelete
  8. Thank you, gracias, obrigado everybody !

    ReplyDelete
  9. Yo por quedarme me quedaria la libreta entera, un abrazo Miguel.

    ReplyDelete
  10. These are amazing. I especially like the way you overdraw on the page building up shapes and energy.

    ReplyDelete
  11. Pues, si se trata de quedarse con alguno, me quedo con todos. SON MAGNÍFICOS.

    ReplyDelete
  12. Esa mezcla de líneas y tintas de colores me tiene loca . Y qué energía transmiten estos dibujos, Miguel, todos ellos ...

    ReplyDelete